Riskettan

Riskettan är den obligatoriska teoridelen i riskutbildning för B-körkortet. Riskettan kallas även för Riskutbildning del 1. Riskutbildning del 1 pågår i 3 timmar och 15 minuter inklusive raster. Utbildningen utförs i våra fräscha lokaler i centrala Norrköping.

Vad innebär Riskettan?

Alkohol, droger, oanvänt bilbälte och höghastighet orsakar idag många olyckor. P.g.a. detta bestämdes det 2009 att Riskutbildningen skulle bli en obligatorisk del av B-körkortet.

Vår Vision på NF Trafikskola Norrköping är att ingen ska skadas i trafiken. Vi har utformat vår utbildning på ett pedagogiskt sätt för att öka säkerheten i trafiken för framtidens förare.

Vår utbildning ger dig som elev möjligheten att reflektera över viktiga frågor kring trafiksäkerhet.

Bokning och priser

Du anmäler dig till vår Riskutbildning del 1 enkelt genom att klicka på knappen nedan för att se och anmäla dig till lediga tider. Tänk på att avbokning måste ske senast kl 13.00 tre vardagar innan. Vid senare avbokning p.g.a. sjukdom krävs att du inkommer med ett sjukintyg för att inte bli debiterad. Du kan avboka genom att ringa till oss eller mejla oss.
Priset för Riskettan är 390 kr. Vi återkommer till dig på mejl för att bekräfta din anmälan. Se lediga tider och boka via länken nedan.
OBS: Betalning sker på plats.

Din väg till körkortet, snabbt & Smidigt.